top of page
  • תמונת הסופר/תOrly Tsabar

להיות הורים יצירתיים

יצירתיות בהורות היא מהדברים הטובים ביותר שהורה יכול להעניק לעצמו ולילדיו. היצירתיות יכולה להיות בכל: מדברים קטנים ועד פתרונות לבעיות מורכבות.

יצירתיות היא יכולת מחשבתית המובילה את האדם להפקת תוצר מקורי בעל ערך. היא נשענת על גמישות מחשבתית שמאפשרת חשיבה רב-ממדית ורב-כיוונית. להבדיל מדפוסי חשיבה נוקשים ומקובעים, הגמישות המחשבתית יכולה להוביל לרעיונות חדשים או להמצאת דרכים חדשות להתמודדות עם סיטואציות שונות. היצירתיות יכולה לבוא לידי ביטוי בכל אחד מתחומי העשייה של האדם. בהתאם לכך, התוצר של היצירתיות יכול להיות פתרון לבעיה, רעיון, המשגה, צורה אמנותית, תאוריה וכו'.

לפי פרופ' רות ריצ'רדס, יצירתיות יומיומית היא הכרחית להישרדות שלנו. בעזרתה אנחנו מסתגלים טוב יותר למציאות, לומדים לאלתר ובוחנים אפשריות חדשות. יצירתיות היא היכולת להמשיך אחרי שנתקענו. לשלוף עוד רעיון, ליצור עוד מעקף או דווקא קיצור דרך (ד"ר אייל דורון).



בהורות בכלל ובהורות לילד עם מגבלה בפרט, אנחנו נדרשים כל הזמן להיות יצירתיים. למצוא עוד דרך ועוד מעקף על מנת לחזק את הילד, לתמוך בו ולהיות עבורו.


כשמעין שלי היתה קטנה ופחדה מחלומות רעים, הצבנו איתה לפני השינה, בכניסה לחדר, יצורי פלסטיק שהיא בחרה, עם "נשקים". הטקס אפשר לה ללכת לישון שקטה ורגועה.




עוד על יצירתיות בהורות בפוסט הבא.

באהבה,

אורלי

34 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page